Followers

Monday, February 6, 2012

Resepi Sponge Cake yang sedap

Assalamualaikum ...

...ada 2 - 3 resepi sponge cake yang saya cuba dari websites yang saya google dan bagi saya resepi sponge cake yang ini yang paling senang dan paling sedap saya rasa .... lembut, gebu tapi padat ...

...cubalah

...sebelum tu, minta maaf saya tak ingat resepi dari website mana atau blog mana saya dapat resepi ini ... apa2 pun kredit pada yang empunya resepi - simple dan amat berguna pada saya!

Tajuk asal : Kek Span Kopi ( Tiramisu )
120gm gula kastor
10 gm ovalette
4 biji telur grade A
130gm tepung serbaguna
1 suduteh baking powder
40 mil air
60gm mentega cair ( boleh guna minyak jagung )
1 suduteh esen kopi


Caranya :-
  1. Satukan semua bahan2 kecuali air, esen kopi dan minyak. Putarkan hingga gebu kemudian masukkan air bercampur esen kopi, putar lagi dan akhir sekali gaulkan minyak ke dalam adunan hingga sebati ( guna spatula saja )
  2. Sediakan acuan 8" lapikkan dengan kertas minyak.
  3. Bakar pada 180C  selama 45 minit atau hingga kek masak.



Contoh rupa tekstur  kek span

No comments:

Post a Comment

Cupcake Hantaran Fondant

Cupcake Hantaran Fondant